Skip to main content

Klachtenprocedure

De Wet Kwaliteit, Klachten en geschillen Zorg

Als een bewoner of zijn/haar wettelijk vertegenwoordiger niet tevreden is over de geboden zorg is daar een wettelijke bescherming voor. 

Uiteraard kunt u altijd hierover met de betreffende begeleider en/of diens leidinggevende in gesprek gaan.

Mocht er geen oplossing gevonden worden dan kan een klachtenprocedure gestart worden. Klachten die te maken hebben met de Wet Kwaliteit, Klachten en geschillen zorg moeten volgens een speciale klachtenregeling behandeld worden. Bij Stichting De Zonnehoed is dit ondergebracht bij het Klachtenportaal Zorg. Dit is een onafhankelijk orgaan die de klachtenregeling op zich neemt. Hiernaast is een flyer met meer informatie van het klachtenportaal Zorg opgenomen.

Klachtenregeling Stchting de Zonnehoed

Hiernaast is de klachtenprocedure van Stichting de Zonnehoed opgenomen. Hierin vind u alle stappen en bijbehorende informatie.